ט”ו בשבת התשפ”ד 2024
ראש השנה לאילנות בבית חב”ד פושאן

הקהילה היהודית של חב”ד בפושאן, בסין, קיבלה בברכה את הגעתו של טו בשבט, חג אהוב המשופע במסורת ובסמלים.

TU-BiShvat-Chabad-Foshan-2024-טו-בשבט-חבד-סין-פושאן-China-jewish_001

באהבה אין סופית למורשתם, נקבצו לסדר ט”ו בשבט מרגש, מקפידים במיוחד על כל פרט של שבחי פרי הארץ. בתוך אווירה של אחדות ושמחה, השתתפו בברכות האילנות, ונזכרו ס -30 מיני פירות, כאשר כל פרי נספר בערכו המופלג – מ “שבעת המינים” הידועים ועד פירות של שפע הארץ, כל פרי ופרי עם משמעות עמוקה (עשרה מהם שנאכלים קליפה ותוך, עשרה שקליפתם נאכלת ותוכם נזרק, ועשרה שתוכם נאכל וקליפתם נזרקת. שלושים הסוגים הללו כנגד עשר הספירות הקיימות בכל אחד משלושת העולמות: עולם הבריאה, עולם היצירה ועולם העשייה )

החג הזה, המרוויח מסמלים, מייצג את ההתמדה המתמדה לטפח ולגדל גם את האדמה וגם את הנשמה, ומזכיר את דברי הרבי , “..כי האדם עץ השדה..” וגו’ , המזכיר לנו את רמות הקשר שלנו עם העולם הטבעי ואת העובדה הפשוטה שעם שורשים חזקים של האדם – אמונת ומורשת יהודית, פירות טובים – המצוות – יתפשטו לעולם.

בתוך אווירת החברה המיוחדת של חב”ד פושאן ושיתופי פעולה, הם טעמו מאכלים מסורתיים – פירות יבשים ואגוזים שניים נמיים, בהתמקדות נוספת מיוחדת מישראל – מעידים על החיזוק והתודה על המתנה של פריי הארץ הקדושה. חג טו בשבט זה היה יותר מאשר אירוע חברתי רגיל; זה היה עדות לקשרים הנמדדים של אמונה וקהילה ושל אדם וטבע, המתאזנים עם צלילי העבר וזרעי העתיד.

תגיות: ,